Παρασκευή, 20 Μαΐου 2016

Καταργείται η «Διαύγεια» των ΑΕΙ

Στην κατάργηση της λεγόμενης «Διαύγειας» των πανεπιστημιακών προχωρά το υπουργείο Παιδείας, δηλαδή του συστήματος ΑΠΕΛΛΑ, όπως ονομάζεται, το οποίο επιτρέπει στους Ελληνες επιστήμονες να ενημερώνονται για τις προσφερόμενες θέσεις σε κάθε ΑΕΙ, σε όποια γωνιά του κόσμου και αν βρίσκονται.

Επίσης, μέσω του ΑΠΕΛΛΑ, όπως αναφέρει η εφημερίδα «Καθημερινή» λειτουργούσε το ηλεκτρονικό Μητρώο Αξιολογητών, ενώ προχωρούσε η διαδικασία για την υποβολή του φακέλου όσων πανεπιστημιακών θέλουν να εξελιχθούν σε μεγαλύτερη βαθμίδα. Υψηλόβαθμες πηγές του υπουργείου, μιλώντας χθες στην «Κ», απέδωσαν την απόφαση στο μεγάλο κόστος αναβάθμισης του ΑΠΕΛΛΑ, περίπου 700.000 ευρώ.
Ειδικότερα, στον νέο νόμο για την έρευνα και στις παραγράφους 3 και 4 του άρθρου 70, αναφέρεται ότι καταργείται «η κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Παιδείας για την ανάπτυξη και τη λειτουργία ηλεκτρονικού συστήματος ολοκληρωμένης διαχείρισης διαδικασιών εκλογής και εξέλιξης καθηγητών, καθώς και κατάρτισης και τήρησης μητρώων εσωτερικών και εξωτερικών μελών».
Το σύστημα ΑΠΕΛΛΑ ενημερωνόταν για κάθε νέα θέση μέλους ΔΕΠ, ώστε να μπορούν να έχουν πρόσβαση όσοι ενδιαφέρονται για τέτοιου είδους θέσεις σε όλον τον πλανήτη. Μάλιστα, κάθε ενδιαφερόμενος μπορούσε να ζητήσει από το σύστημα να τον ενημερώνει ηλεκτρονικά για κάθε νέα θέση στο αντικείμενό του που ανοίγει στα ελληνικά ΑΕΙ, χωρίς να χρειάζεται να σερφάρει στην ηλεκτρονική ιστοσελίδα κάθε ΑΕΙ.
Παράλληλα, το ΑΠΕΛΛΑ λειτουργούσε ως ηλεκτρονικό Μητρώο Αξιολογητών με καθηγητές πρώτης και δεύτερης βαθμίδας και οι αναπληρωτές καθηγητές των ελληνικών και ξένων ΑΕΙ υποχρεούνταν να προχωρήσουν στην ηλεκτρονική καταχώριση των ατομικών τους στοιχείων στη σχετική βάση δεδομένων του συστήματος ΑΠΕΛΛΑ. Μάλιστα, το υπουργείο τονίζει ότι «τα ελληνικά ΑΕΙ οφείλουν να ενημερώνουν καθηγητές και ερευνητές ιδρυμάτων της αλλοδαπής, ώστε να εγγραφούν αυτοβούλως στο σύστημα ΑΠΕΛΛΑ».
Βεβαίως, όπως εξήγησε στην «Κ» ο Στάθης Ευσταθόπουλος, επικεφαλής της πρώτης παράταξης στην ομοσπονδία των πανεπιστημιακών (ΠΟΣΔΕΠ), το ΑΠΕΛΛΑ παρουσίαζε τεχνικά προβλήματα, όπως π.χ. ότι δεν μπορούσε να ανανεωθεί εύκολα ένα ήδη αναρτημένο βιογραφικό πανεπιστημιακού, δεν εμφανίζονταν οι εκθέσεις των εκλεκτόρων για κάθε «διεκδικητή» μιας θέσης κ.λπ. Ετσι, στην πράξη, όλη η διαδικασία έχει καταλήξει να γίνεται μέσω της αρμόδιας Γραμματείας με τη χρήση email. «Δεν γνωρίζω τους λόγους της απόφασης για το ΑΠΕΛΛΑ. Τα τεχνικά προβλήματα που παρουσιάστηκαν δεν είναι λόγος κατάργησής του. Θα μπορούσε να αναβαθμιστεί ή να υπάρχει για να ενημερώνονται οι υποψήφιοι ανά τον κόσμο», παρατηρεί ο κ. Ευσταθόπουλος.
Αναδημοσίευση από: kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου