Τετάρτη 27 Μαρτίου 2013

Σημαιοφόρος Τζαμάλ, με βαθμό 20!

 

Ο σημαιοφόρος του 2ου Γυμνασίου Αγρινίου στη φετινή παρέλαση της 25ης Μαρτίου, είναι αριστούχος και Έλληνας από όλες τις απόψεις...
Όταν μάθαμε ότι ο σημαιοφόρος του 2ου Γυμνασίου Αγρινίου είναι «αραβική καταγωγής» και επικοινωνήσαμε με τον διευθυντή του σχολείου για να πάρουμε την άδειά του να συνομιλήσουμε μαζί του, πέσαμε σε έναν άνθρωπο με χιούμορ και έτοιμο να βοηθήσει. «Εγώ θα σας φέρω σε επαφή αλλά ο Τζαμάλ, επειδή τον ξέρω, δεν θα θέλει να γίνει θέμα. Εδώ δεν έχουμε παιδιά με καταγωγές, έχουμε παιδιά που πάνε σχολείο. Αλλά είναι ενδιαφέρων και σαν χαρακτήρας οπότε ναι, θα ήταν ωραίο να πει πέντε πράγματα παρότι έχει καθαρά ελληνική παιδεία και συνήθειες και ίσως να μην είναι η περίπτωση που θα τράβαγε περιέργεια πάνω του»

Τελικά βρήκαμε τον νεαρό Τζαμάλ Τάχα και τον κ. Ευστάθιο Βάρδια στο γραφείο της διεύθυνσης του σχολείου λίγο πριν τη πραγματοποίηση της γιορτής. Ο Τζαμάλ, που ο πατέρας του είναι Παλαιστίνιος, ήταν όντως ντροπαλός και είχε τις ενστάσεις του για το αν θα ήταν ο πιο αντιπροσωπευτικός για να μιλήσει για παιδιά με άλλες καταγωγές. Γενικά πρόκειται για ένα συνεσταλμένο αλλά και πολύ συγκροτημένο παιδί. Ζει με τη μητέρα του Αναστασία Κρικρή και τη γιαγιά του, ενώ ο πατέρας του μένει μόνιμα στην Αθήνα. Έχει διατηρήσει το Παλαιστινιακό όνομα και επώνυμο και αυτό ουδέποτε υπήρξε πρόβλημα γι΄αυτόν. Είναι χριστιανός Ορθόδοξος και μεγαλώνοντας σε ένα αμιγώς ελληνικό περιβάλλον και «μετέχοντας της ελληνικής παιδείας» δείχνει ότι τα ονόματα και οι καταγωγές μικρή σημασία έχουν στην ένταξη κάποιου, ακόμα και στην ανοργάνωτη Ελλάδα.

-Έχει όμως βιώσει ρατσισμό ο ίδιος;

«Κοιτάξτε» μας απαντά, «εγώ είμαι μια ειδική περίπτωση. Ο πατέρας μου πια ζει στην Αθήνα και το περιβάλλον το οποίο έχω στην καθημερινότητά μου είναι καθαρά ελληνικό με τη μαμά και τη γιαγιά. Δεν μπορεί να πει κανείς ότι είμαι η χαρακτηριστικότερη περίπτωση ενός ξένου που αντιμετωπίζει προβλήματα. Όμως μπορώ να πω ότι ούτε ποτέ παραξένεψε κανέναν το όνομα Τζαμάλ, ούτε και ασχολήθηκε κανείς με το θρήσκευμά μου, που θα μπορούσε να είναι άλλο. Δεν έχω πάει στον τόπο καταγωγής του πατέρα μου, που είναι 30 χρόνια στην Ελλάδα»

-Πιστεύει όμως ότι υπάρχει ρατσισμός στην Ελλάδα;

«Ναι φυσικά και υπάρχει, αλλά όσο και αν ακούγεται παράξενο δεν θεωρώ ότι κυρίως είναι ο ρατσισμός απέναντι σε λαούς ή σε θρησκείες. Πιο πολύ υπάρχει στο διαφορετικό. Το πώς ντύνεσαι, η φάτσα σου, οι συνήθειές σου είναι πράγματα που προκαλούν το ρατσισμό στην Ελλάδα. Δεν ξέρω αν είναι άγνοια, φόβος αλλά δεν νομίζω ότι είναι τόσο πολιτικό το θέμα όσο νοοτροπία. Ίσως δεν υπήρχε αρκετός χρόνος για κάποια πράγματα»

-Πως και πήρε τη σημαία, με τι βαθμό;

«Εγώ και μια κοπέλα έχουμε βαθμολογία 20 από πέρυσι! Έγινε κλήρωση και πήρε εκείνη τη σημαία, με εμένα παραστάτη, την 28η Οκτωβρίου και το αντίστροφο έγινε τώρα. Δεν είναι τίποτε σημαντικό..»

-Όχι και δεν είναι σημαντικό να βγάζεις 20 γενική βαθμολογία. Και τι θέλει να κάνει στο μέλλον;

Θέλω να πάω προς τη αστροφυσική. Να γίνω ερευνητής. Ξέρω, θέλει επιδόσεις, διδακτορικό κλπ, αλλά μου αρέσει. Γενικά, πέρα από τα μαθήματα, το σχολείο μας βοηθά και με το σχολικό προσανατολισμό. Του χρόνου θα πάω λύκειο εδώ δίπλα στο 3ο και το περιβάλλον θα είναι το ίδιο. Φέτος δεν χάσαμε καθόλου ώρες, ήταν πιο ομαλή η χρονιά. Στο σχολείο μας, βέβαια, ποτέ δεν είχε όπως αλλού καταλήψεις και ένα και δύο μήνες...

-Τι είναι αυτό που δεν του αρέσει στα μαθήματα ή το σχολείο;

Τα αρχαία! Ξέρω ότι είναι σημαντικά, αλλά έχω μια απορία και δεν οφείλεται στο ότι προτιμώ τις θετικές επιστήμες. Δεν καταλαβαίνω γιατί κάνουμε πιο πολλές ώρες Αρχαία και λιγότερες Νέα Ελληνικά! Ποια θα χρειαστούμε περισσότερο;

Βλέποντας ότι ο Τζαμάλ δεν ανέφερε παράπονο από το σχολείο του προσέξαμε την εξαιρετική του σχέση με τον διευθυντή του. Αυτό αποδεικνυόταν από το ότι ο κ. Βάρδιας εκείνη την ώρα έφτιαχνε τις γραβάτες παιδιών που μετείχαν στην παρέλαση κάνοντας πλάκα! Όση ώρα έδινε συνέντευξη ο μαθητής του, ο διευθυντής ήταν εκεί και του έλεγε «μην αγχώνεσαι ρε συ, για καλό είναι»!

Του είπαμε ότι ρωτήσαμε τον Τζαμάλ αν πρόσεξε αυτά τα 3 χρόνια που μειώνεται ο μισθός των καθηγητών να απογοητεύονται ή να μειώνεται ο ζήλος τους και μας απάντησε ότι βλέπει τους καθηγητές να έχουν τον ίδιο ζήλο. «Έχω πολύ καλούς καθηγητές. Είμαι χαρούμενος που δουλεύω με αυτόν τον Σύλλογο. Δραστηριοποιούμαι και συνδικαλιστικά αρκετά. Οι καθηγητές είναι γενικά καλοί στη χώρα μας, άλλο αν κάποιοι βάζουν λάθος προτεραιότητες»

Τον ρωτήσαμε για αυτά που αναπαράγονται για παιδιά που έχουν μέρες να φάνε, που λιποθυμούν κλπ. «Η φτώχεια σίγουρα πήγε σε περισσότερους Έλληνες. Αλλά οι γενικεύσεις δεν βοηθάνε. Το σωστό είναι όταν βλέπεις ένα παιδί να έχει πρόβλημα να αναζητάς λύσεις και μετά μπορείς να βγάλεις και μια ανακοίνωση για τις πολιτικές. Αν εμείς δεν έχουμε το νου μας στα παιδιά, αν δεν το κάνουμε γιʼ αυτά, τότε δεν έχει αξία», μας εξήγησε.



Από την εφημερίδα "Γεγονός"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου