Στις 16 Οκτωβρίου το αστικό δικαστήριο- ολοκληρώθηκαν οι καταθέσεις των μαρτύρων
Το μεσημέρι της Τρίτης 7 Ιανουαρίου,48 άνθρωποι από διάφορα μέρη της Αιτωλοακαρνανίας, επιβιβάζονταν σε λεωφορείο του ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας, με κατεύθυνση πόλεις της βόρειας Ελλάδας. Οι περισσότεροι, φοιτητές, που επέστρεφαν μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων για να συνεχίσουν τις σπουδές τους στις πόλεις που φοιτούσαν, άλλοι με τελικό προορισμό την Κοζάνη, τη Βέροια και οι περισσότεροι τη Θεσσαλονίκη. Οι γονείς των φοιτητών που τους αποχαιρετούσαν στα ΚΤΕΛ, τα ίδια τα παιδιά, όπως και όλοι βέβαια, οι επιβάτες του λεωφορείου, δεν μπορούσαν να φανταστούν τι θα επακολουθούσε. Λίγο μετά τις 16:00, το λεωφορείο του ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας, συγκρούστηκε με σταθμευμένη νταλίκα, λίγο πριν τα διόδια των Μαλγάρων. Ο απολογισμός, τραγικός. Ανάμεσα στους δεκάδες τραυματίες, δύο φοιτήτριες χάνουν τη ζωή τους. Η τοπική κοινωνία συνταράζεται από την τραγωδία και οι οικογένειες των επιβατών μεταβαίνουν στο ΚΤΕΛ, ζητούν πληροφορίες, προσπαθούν επί ώρα να μάθουν αν τα παιδιά τους είναι καλά. Οι οικείοι της 23χρονης Ειρήνης από το Μεσολόγγι και της 20χρονης Αγγελικής από το Αγρίνιο, βυθίζονται στο πένθος, όταν, μετά από ώρες, επιβεβαιώνεται η ταυτότητα των παιδιών που έχασαν τη ζωή τους κατά τη σύγκρουση. Στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου στη Θεσσαλονίκη, οι διάδρομοι βουίζουν από το κλάμα των οικογενειών, τον πόνο, την αγωνία των γονιών που τα παιδιά τους νοσηλεύονται βαριά τραυματισμένα.
Ανάμεσα σε εκείνους που τραυματίστηκαν σοβαρά, ο οδηγός του λεωφορείου, με καταγωγή από τη Ναύπακτο, που χάνει τελικά το ένα του πόδι. Ο Τούρκος οδηγός της σταθμευμένης νταλίκας στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης συνελήφθη στο πλαίσιο του αυτοφώρου και κλήθηκε να πληρώσει το ποσό των 20.000 ευρώ ως εγγύηση για να αφεθεί ελεύθερος, μέχρι να γίνει το ποινικό δικαστήριο. Η επόμενη μέρα, βρίσκει την τοπική κοινωνία, να αναζητά ευθύνες για το τι οδήγησε στο τραγικό τροχαίο, ιδιαίτερα όταν, οι πρώτοι ελαφρά τραυματίες φοιτητές παίρνουν εξιτήριο από το νοσοκομείο και σε δηλώσεις τους κάνουν λόγο για ανεύθυνη οδήγηση από πλευράς του οδηγού. Το ίδιο είχαν όλοι σχεδόν καταθέσει και στους ανακριτικούς υπαλλήλους της Τροχαίας, ενώ νοσηλεύονταν ακόμη στο Νοσοκομείο. Χαρακτηριστική ήταν η κατάθεση 18χρονης φοιτήτριας από το Αγρίνιο: Το «Γ» παραθέτει αποσπάσματά της: «Καθόμουν στη θέση που βρίσκεται στην τρίτη σειρά, στην πλευρά του συνοδηγού και από την πλευρά του διαδρόμου καθόταν η αδερφή μου. Από τη στιγμή που μπήκαμε στο λεωφορείο, το οποίο ήταν σχεδόν γεμάτο από φοιτητές και φορτωμένο με πολλές αποσκευές, νιώσαμε ανασφάλεια γιατί ο οδηγός έτρεχε. Το συζητήσαμε αυτό με την αδερφή μου, η οποία τηλεφώνησε και ενημέρωσε τη μητέρα μας, η οποία την προέτρεψε να του κάνει σύσταση να οδηγεί με χαμηλότερη ταχύτητα. Τελικά εκείνη δεν πήγε, αλλά ο οδηγός έτρεχε σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής. Τη στιγμή του ατυχήματος εγώ κοιμόμουν. Όταν ξύπνησα βρέθηκα στο διάδρομο και αισθάνθηκα μούδιασμα στο πρόσωπο και το χέρι μου. Τότε γύρω μου έβλεπα άτομα χτυπημένα και να φωνάζουν. Αναζήτησα την αδερφή μου και την εντόπισα μετά από λίγο. Από το λεωφορείο με βοήθησαν άλλα παιδιά να βγω(…) Ο συγκεκριμένος οδηγός είχε νεύρα από την αρχή, γιατί ήταν πολλές οι βαλίτσες και δεν είχε που να τιε βάλει».
Οι αγωγές και το πρώτο δικαστήριο στις 16 Οκτωβρίου
Οι τραυματίες του τροχαίου, όπως βέβαια και οι συγγενείς των δύο θυμάτων κατέθεσαν άμεσα αγωγές κατά του ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας. Ο Νίκος Βαρβάτος, πατέρας δύο νεαρών φοιτητριών από το Αγρίνιο, που επέβαιναν στο μοιραίο λεωφορείο και τραυματίστηκαν σοβαρά κατά τη σύγκρουση, μιλά στο «Γ» για την ταλαιπωρία της οικογένειάς του και των δύο κοριτσιών, η μία φοιτήτρια στο πρώτο και δεύτερη στο τρίτο έτος των σπουδών τους. Η μεγαλύτερη κόρη του έπαθε κατά τη σύγκρουση σοβαρό κάταγμα στη λεκάνη και η μικρότερη, τραυματίστηκε σοβαρά στο πρόσωπο. Και οι δύο, καθόντουσαν σε μπροστινές θέσεις του λεωφορείου: «Η μικρή είχε σοβαρά χτυπήματα στο σαγόνι, χτύπησε στα δόντια της… Χρειάστηκε να γίνουν επεμβάσεις γναθοχειρουργικής κλπ… Ακόμη, δεν τελείωσε, θέλουμε δουλειά. Η γυναίκα μου άφησε τη δουλειά της και ήταν για πέντε μήνες στο νοσοκομείο, στη Θεσσαλονίκη», λέει ο κ. Βαρβάτος, που ευχαριστεί τον Θεό που τα παιδιά του γλίτωσαν: «Ότι και να πούμε, είναι οι γονείς εκείνοι που έχασαν τα παιδιά τους που δεν θα μπορέσουν ποτέ να το ξεπεράσουν. Όλα τα υπόλοιπα, φτιάχνονται…», λέει. Αφού η δικογραφία ολοκληρώθηκε και κατέθεσαν όλοι οι μάρτυρες, ακόμη και ο οδηγός του λεωφορείου, ορίστηκε το αστικό δικαστήριο για τις 16 Οκτωβρίου 2014, στο Μεσολόγγι. Οι όποιες αποζημιώσεις αποφασιστούν από την έδρα, για το κάθε θύμα, θα αποπληρωθούν από την ασφαλιστική του ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας.
Τι έδειξε ο ταχογράφος
Ότι υπάρχει ευθύνη από πλευράς του οδηγού δεν μπορεί να αμφισβητηθεί. Το μέγεθός της και το που ακριβώς αυτή εντοπίζεται, θα αποφασιστούν όλα στο ποινικό δικαστήριο, για το οποίο δεν έχει ακόμη οριστεί ημερομηνία. Η όποια ευθύνη του οδηγού της σταθμευμένης νταλίκας, ερευνάται. Δεκάδες καταθέσεις παιδιών πάντως, συγκλίνουν στο ότι η οδήγηση του οδηγού του λεωφορείου υπήρξε επικίνδυνη. Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες του «Γεγονός» ο ταχογράφος του οχήματος όταν βρέθηκε, έδειξε ότι η ταχύτητα του λεωφορείου ξεπερνούσε κατά πολύ τα επιτρεπόμενα όρια.
Με πληροφορίες από την εφημερίδα «Γεγονός»
Το μεσημέρι της Τρίτης 7 Ιανουαρίου,48 άνθρωποι από διάφορα μέρη της Αιτωλοακαρνανίας, επιβιβάζονταν σε λεωφορείο του ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας, με κατεύθυνση πόλεις της βόρειας Ελλάδας. Οι περισσότεροι, φοιτητές, που επέστρεφαν μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων για να συνεχίσουν τις σπουδές τους στις πόλεις που φοιτούσαν, άλλοι με τελικό προορισμό την Κοζάνη, τη Βέροια και οι περισσότεροι τη Θεσσαλονίκη. Οι γονείς των φοιτητών που τους αποχαιρετούσαν στα ΚΤΕΛ, τα ίδια τα παιδιά, όπως και όλοι βέβαια, οι επιβάτες του λεωφορείου, δεν μπορούσαν να φανταστούν τι θα επακολουθούσε. Λίγο μετά τις 16:00, το λεωφορείο του ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας, συγκρούστηκε με σταθμευμένη νταλίκα, λίγο πριν τα διόδια των Μαλγάρων. Ο απολογισμός, τραγικός. Ανάμεσα στους δεκάδες τραυματίες, δύο φοιτήτριες χάνουν τη ζωή τους. Η τοπική κοινωνία συνταράζεται από την τραγωδία και οι οικογένειες των επιβατών μεταβαίνουν στο ΚΤΕΛ, ζητούν πληροφορίες, προσπαθούν επί ώρα να μάθουν αν τα παιδιά τους είναι καλά. Οι οικείοι της 23χρονης Ειρήνης από το Μεσολόγγι και της 20χρονης Αγγελικής από το Αγρίνιο, βυθίζονται στο πένθος, όταν, μετά από ώρες, επιβεβαιώνεται η ταυτότητα των παιδιών που έχασαν τη ζωή τους κατά τη σύγκρουση. Στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου στη Θεσσαλονίκη, οι διάδρομοι βουίζουν από το κλάμα των οικογενειών, τον πόνο, την αγωνία των γονιών που τα παιδιά τους νοσηλεύονται βαριά τραυματισμένα.
Ανάμεσα σε εκείνους που τραυματίστηκαν σοβαρά, ο οδηγός του λεωφορείου, με καταγωγή από τη Ναύπακτο, που χάνει τελικά το ένα του πόδι. Ο Τούρκος οδηγός της σταθμευμένης νταλίκας στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης συνελήφθη στο πλαίσιο του αυτοφώρου και κλήθηκε να πληρώσει το ποσό των 20.000 ευρώ ως εγγύηση για να αφεθεί ελεύθερος, μέχρι να γίνει το ποινικό δικαστήριο. Η επόμενη μέρα, βρίσκει την τοπική κοινωνία, να αναζητά ευθύνες για το τι οδήγησε στο τραγικό τροχαίο, ιδιαίτερα όταν, οι πρώτοι ελαφρά τραυματίες φοιτητές παίρνουν εξιτήριο από το νοσοκομείο και σε δηλώσεις τους κάνουν λόγο για ανεύθυνη οδήγηση από πλευράς του οδηγού. Το ίδιο είχαν όλοι σχεδόν καταθέσει και στους ανακριτικούς υπαλλήλους της Τροχαίας, ενώ νοσηλεύονταν ακόμη στο Νοσοκομείο. Χαρακτηριστική ήταν η κατάθεση 18χρονης φοιτήτριας από το Αγρίνιο: Το «Γ» παραθέτει αποσπάσματά της: «Καθόμουν στη θέση που βρίσκεται στην τρίτη σειρά, στην πλευρά του συνοδηγού και από την πλευρά του διαδρόμου καθόταν η αδερφή μου. Από τη στιγμή που μπήκαμε στο λεωφορείο, το οποίο ήταν σχεδόν γεμάτο από φοιτητές και φορτωμένο με πολλές αποσκευές, νιώσαμε ανασφάλεια γιατί ο οδηγός έτρεχε. Το συζητήσαμε αυτό με την αδερφή μου, η οποία τηλεφώνησε και ενημέρωσε τη μητέρα μας, η οποία την προέτρεψε να του κάνει σύσταση να οδηγεί με χαμηλότερη ταχύτητα. Τελικά εκείνη δεν πήγε, αλλά ο οδηγός έτρεχε σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής. Τη στιγμή του ατυχήματος εγώ κοιμόμουν. Όταν ξύπνησα βρέθηκα στο διάδρομο και αισθάνθηκα μούδιασμα στο πρόσωπο και το χέρι μου. Τότε γύρω μου έβλεπα άτομα χτυπημένα και να φωνάζουν. Αναζήτησα την αδερφή μου και την εντόπισα μετά από λίγο. Από το λεωφορείο με βοήθησαν άλλα παιδιά να βγω(…) Ο συγκεκριμένος οδηγός είχε νεύρα από την αρχή, γιατί ήταν πολλές οι βαλίτσες και δεν είχε που να τιε βάλει».
Οι αγωγές και το πρώτο δικαστήριο στις 16 Οκτωβρίου
Οι τραυματίες του τροχαίου, όπως βέβαια και οι συγγενείς των δύο θυμάτων κατέθεσαν άμεσα αγωγές κατά του ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας. Ο Νίκος Βαρβάτος, πατέρας δύο νεαρών φοιτητριών από το Αγρίνιο, που επέβαιναν στο μοιραίο λεωφορείο και τραυματίστηκαν σοβαρά κατά τη σύγκρουση, μιλά στο «Γ» για την ταλαιπωρία της οικογένειάς του και των δύο κοριτσιών, η μία φοιτήτρια στο πρώτο και δεύτερη στο τρίτο έτος των σπουδών τους. Η μεγαλύτερη κόρη του έπαθε κατά τη σύγκρουση σοβαρό κάταγμα στη λεκάνη και η μικρότερη, τραυματίστηκε σοβαρά στο πρόσωπο. Και οι δύο, καθόντουσαν σε μπροστινές θέσεις του λεωφορείου: «Η μικρή είχε σοβαρά χτυπήματα στο σαγόνι, χτύπησε στα δόντια της… Χρειάστηκε να γίνουν επεμβάσεις γναθοχειρουργικής κλπ… Ακόμη, δεν τελείωσε, θέλουμε δουλειά. Η γυναίκα μου άφησε τη δουλειά της και ήταν για πέντε μήνες στο νοσοκομείο, στη Θεσσαλονίκη», λέει ο κ. Βαρβάτος, που ευχαριστεί τον Θεό που τα παιδιά του γλίτωσαν: «Ότι και να πούμε, είναι οι γονείς εκείνοι που έχασαν τα παιδιά τους που δεν θα μπορέσουν ποτέ να το ξεπεράσουν. Όλα τα υπόλοιπα, φτιάχνονται…», λέει. Αφού η δικογραφία ολοκληρώθηκε και κατέθεσαν όλοι οι μάρτυρες, ακόμη και ο οδηγός του λεωφορείου, ορίστηκε το αστικό δικαστήριο για τις 16 Οκτωβρίου 2014, στο Μεσολόγγι. Οι όποιες αποζημιώσεις αποφασιστούν από την έδρα, για το κάθε θύμα, θα αποπληρωθούν από την ασφαλιστική του ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας.
Τι έδειξε ο ταχογράφος
Ότι υπάρχει ευθύνη από πλευράς του οδηγού δεν μπορεί να αμφισβητηθεί. Το μέγεθός της και το που ακριβώς αυτή εντοπίζεται, θα αποφασιστούν όλα στο ποινικό δικαστήριο, για το οποίο δεν έχει ακόμη οριστεί ημερομηνία. Η όποια ευθύνη του οδηγού της σταθμευμένης νταλίκας, ερευνάται. Δεκάδες καταθέσεις παιδιών πάντως, συγκλίνουν στο ότι η οδήγηση του οδηγού του λεωφορείου υπήρξε επικίνδυνη. Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες του «Γεγονός» ο ταχογράφος του οχήματος όταν βρέθηκε, έδειξε ότι η ταχύτητα του λεωφορείου ξεπερνούσε κατά πολύ τα επιτρεπόμενα όρια.
Με πληροφορίες από την εφημερίδα «Γεγονός»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου