Ασφυκτικές πιέσεις για να περάσει τροπολογία που αφορά τις συγχωνεύσεις των Μέσων Ενημέρωσης, ομολογεί το ίδιο το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους! Δεν πρόλαβε καν να συντάξει την –από το Σύνταγμα προβλεπόμενη- έκθεσή του! «Τα ασφυκτικά χρονικά περιθώρια εντός των οποίων ζητήθηκε η σύνταξη της έκθεσης δεν επέτρεψαν την ολοκληρωμένη επεξεργασία της τροπολογίας και της εκτίμησης των οικονομικών αποτελεσμάτων»! [via pressproject]...
Σε αυτή την φράση, επί λέξει, καταλήγει η Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους για την κυβερνητική τροπολογία που κατατέθηκε την Παρασκευή (1/8) το βράδυ και αφορά τις συγχωνεύσεις στα Μέσα Ενημέρωσης. Σύμφωνα με το άρθρο 75 παρ.2 του Συντάγματος, μια τέτοια έκθεση οφείλει να συνοδεύει κάθε νομοσχέδιο ή τροπολογία που καταθέτει προς ψήφιση η κυβέρνηση. Ο λόγος; Να γνωρίζει το κοινοβούλιο τις οικονομικές επιπτώσεις όσων καλείται να υπερψηφίσει.
Μόνο που η συνταγματική επιταγή δεν ...υπήρξε χρόνος να τηρηθεί στην 22σέλιδη τροπολογία που κατατέθηκε σε άσχετο νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας, και φωτογραφίζει την προετοιμασία της συγχώνευσης ανάμεσα στα Μέσα Ενημέρωσης του Ψυχάρη (ΔΟΛ) και του Μπόμπολα (Πήγασος)!
Στην συγκεκριμένη τροπολογία αλλάζει ουσιαστικά ολόκληρη η νομοθεσία που αφορά την λειτουργία και την αδειοδότηση των επιχειρήσεων Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι σχεδιασμοί της διαπλοκής.
Στην συγκεκριμένη τροπολογία αλλάζει ουσιαστικά ολόκληρη η νομοθεσία που αφορά την λειτουργία και την αδειοδότηση των επιχειρήσεων Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι σχεδιασμοί της διαπλοκής.
Μεταξύ άλλων «ξαναγράφεται» ο νόμος 3592/2007 για τις άδειες λειτουργίας που παραχωρεί το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης, καθώς και το τι σημαίνει «δεσπόζουσα θέση» στην αγορά. Πρόκειται για νόμο που είχε ψηφίσει η κυβέρνηση Κ.Καραμανλή προκειμένου να ενισχυθεί – όπως έλεγε- η διαφάνεια στον κλάδο των ΜΜΕ. Επίσης επέρχονται αλλαγές στην εργατική νομοθεσία προκειμένου να πραγματοποιηθούν απολύσεις και περιορισμός προσωπικού ενόψει της συγχώνευσης ενώ αλλάζει και ο νόμος για την είσπραξη του αγγελιόσημου (φόρος επί των διαφημίσεων) με την κατάργηση του τιμολογίου του. Ένα αίτημα των ιδιοκτητών των διαπλεκόμενων Μέσων Ενημέρωσης που ισχύει εδώ και 10 χρόνια.
Επί της ουσίας το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, ομολογεί με τον δικό του τρόπο αυτό που όλοι γνωρίζουμε: Τα διαπλεκόμενα συμφέροντα διέταξαν και η κυβέρνηση εκτέλεσε. Και μάλιστα βιαστικά, χωρίς να τηρήσει ούτε τα προσχήματα...
Δείτε την τροπολογία ΕΔΩ
Του Τάσου Τέλλογλου [via protagon]: Η τροπολογία για τις αλλαγές στο νομικό καθεστώς συγκέντρωσης και απολύσεων των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, που υπογράφουν τέσσερις υπουργοί της κυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου και εφερε στο φώς το pressprοject.gr αποτελεί... ανέκδοτο. Όχι τόσο για το περιεχόμενό της -που και αυτό είναι προβληματικό στην αυθαιρεσία με την οποία αλλάζουν οι ορισμοί σε όφελος συγκεκριμένων προφανώς επιχειρήσεων- αλλά λόγω του απίστευτου τρόπου με τον οποίο επιχειρείται:
- Ενώ, λοιπόν, η κυβέρνηση είχε αρνηθεί πριν από μερικούς μήνες να απελευθερώσει τις ομαδικές απολύσεις, διατηρώντας ένα καθεστώς όπου κάποιος αξιωματούχος -μία επιτροπή μετά τις αλλαγές -πρέπει να συμφωνεί σε αυτές, προτείνει τώρα για να καθορίζεται το ποσοστό των απολύσεων να μην προσμετρώνται οι εργαζόμενοι μιας μόνο επιχείρησης αλλά του ομίλου των επιχειρήσεων. Έτσι αν κάποιος δουλεύει σε ένα ραδιόφωνο θα μετριέται για να απολυθεί κάποιος που δουλεύει σε μια τηλεόραση ή μια εφημερίδα. Πάνω-κάτω την ίδια δουλειά κάνουν. Ή τουλάχιστον έτσι νομίζουν οι δικηγόροι που έγραψαν τη διάταξη για λογαριασμό των εκδοτών που προφανώς την πάσαραν στην κυβέρνηση. Την ίδια δουλειά -λέω εγώ- κάνει ο εργαζόμενος στη μηχανογράφηση μιας ακτοπλοϊκής εταιρείας και μιας τράπεζας που μπορεί να συμμετέχει στο κεφάλαιό της. Γιατί να μην ισχύει και σε αυτούς το ίδιο; (ο αριθμός των παραδειγμάτων θα μπορούσε να μην εχει τέλος). Και επειδή η διάταξη θα «πέσει» σε όποιο σοβαρό δικαστήριο προσβληθεί -και ένας πρωτοετής φοιτητής γνωρίζει τη διαφορά μεταξύ ομίλου και επιχείρησης- εδώ ψηφίζεται μια ad hoc διάταξη για να απαλλαγούν κάποιοι από προσωπικό χωρίς να το... κλείσουν (που θα ήταν η εντιμότερη λύση).
- Σταθμοί μπορούν να αλλάζουν χαρακτήρα με μία απλή αίτηση στο ΕΣΡ. Δηλαδή ο εκδότης Χ έχει πάρει τη συχνότητα για να κάνει ενημερωτικό σταθμό αλλά επειδή «δεν βγαίνει» -είναι εντάσεως εργασίας βλέπετε και δεν φτάνει ένα playlist- τον μετατρέπει σε μουσικό. Και γιατί να μην προκηρυχθεί ξανά η συχνότητα; Δική τους είναι; Δημόσιο αγαθό είναι.
- Αλλάζει το «κατώφλι» με βάση το οποίο θεωρείται δεσπόζουσα θέση ενός μέσου σε μία αγορά. Θα μπορούσε να συμφωνήσει κανείς, αλλά γιατί να είναι το 32 ή το 35% και όχι το 30% που καθορίζει τη δεσπόζουσα θέση; Τι επιβάλλει μετά από τόσα χρόνια την αλλαγή στο «κατώφλι»;
- Ενώ δεν θίγεται το αμαρτωλό αγγελιόσημο, δηλαδή η επιδότηση της κοινωνίας στους εργοδότες για να ανταποκρίνονται στην υποχρέωσή τους να πληρώνουν εργοδοτικές εισφορές- διευκρινίζεται ότι αυτό θα υπολογίζεται επί της πραγματικής τιμής και όχι επί της τιμής πριν την εκπτωση που παίρνουν οι διαφημιστές. Καλά, αυτό είναι το πρόβλημα των επιχειρήσεων του τύπου;
- Οι διατάξεις κατατέθηκαν ως τροπολογία 22 σελίδων στο σχέδιο νόμου για τους φίλους του ογκολογικού νοσοκομείου των Αγίων Αναργύρων! Το βράδυ της 1ης Αυγούστου.
Εpikairo: Διαβάζοντας στο άρθρο του Τέλλογλου ότι οι διατάξεις εντάχθηκαν ως τροπολογία στο σχέδιο νόμου για τους φίλους του ογκολογικού νοσοκομείου των Αγίων Αναργύρων, σκεφτόμουν ότι οι Άγιοι Ανάργυροι ήταν επίθετο αγίων που δεν δεχόνταν πληρωμή για τις αγαθές τους πράξεις. Αυτοί ήταν συνήθως χριστιανοί ιατροί που προσέφεραν αμισθί τις υπηρεσίες τους. Τότε ιατροί, σήμερα εκδότες.
Αχ, στο τέλος θα σηκωθούν οι Άγιοι Ανάργυροι και θα μας δέρνουν όλους μαζί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου