Ισχυρό πλήγμα δέχθηκαν οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται μέσω του
Διαδικτύου από τα
capital controls. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, σχετικά με την επίδραση της τραπεζικής αργίας και των περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων στις ελληνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται μέσω ψηφιακών μέσων –κυρίως ηλεκτρονικά καταστήματα– το 97% έχει αντιμετωπίσει προβλήματα στις πληρωμές και τις εισπράξεις. Το 64% έχει αντιμετωπίσει προβλήματα στην παραγωγή και τη διακίνηση προϊόντων.
Tο 66% έχει προβλήματα πληρωμής των συνεργατών του, 61% έχει αδυναμία χρήσης μεθόδων πληρωμής, όπως Paypal, 49% αδυναμία πληρωμής οφειλών σε προμηθευτές, 49% επίσης έχει αδυναμία πληρωμής πιστωτικών, χρεωστικών καρτών. Επίσης, 46% δηλώνει αδυναμία πληρωμής υπηρεσιών hosting, 44% αδυναμία πληρωμής υπηρεσιών cloud, 41% αδυναμία εξόφλησης και πληρωμής επιταγών, 29% άρνηση και αδυναμία πελατών να πληρώσουν με μετρητά, 8% αδυναμία καταβολής φόρων και μισθών.
Το 78% των επιχειρήσεων έχει αντιμετωπίσει ακυρώσεις παραγγελιών πελατών, 31% έχει αδυναμία εισαγωγής πρώτων υλών, 22% έχει δυσκολίες στη συνεργασία με τις μεταφορικές εταιρείες, 17% έχει πρόβλημα με την επιτροπή του Γενικού Λογιστηρίου έγκρισης εισαγωγών, 14% των επιχειρήσεων δυσκολεύεται να διακινήσει τα προϊόντα στο εσωτερικό, 14% έχει πρώτες ύλες και έτοιμα προϊόντα σε αναμονή στο τελωνείο.
capital controls. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, σχετικά με την επίδραση της τραπεζικής αργίας και των περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων στις ελληνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται μέσω ψηφιακών μέσων –κυρίως ηλεκτρονικά καταστήματα– το 97% έχει αντιμετωπίσει προβλήματα στις πληρωμές και τις εισπράξεις. Το 64% έχει αντιμετωπίσει προβλήματα στην παραγωγή και τη διακίνηση προϊόντων.
Tο 66% έχει προβλήματα πληρωμής των συνεργατών του, 61% έχει αδυναμία χρήσης μεθόδων πληρωμής, όπως Paypal, 49% αδυναμία πληρωμής οφειλών σε προμηθευτές, 49% επίσης έχει αδυναμία πληρωμής πιστωτικών, χρεωστικών καρτών. Επίσης, 46% δηλώνει αδυναμία πληρωμής υπηρεσιών hosting, 44% αδυναμία πληρωμής υπηρεσιών cloud, 41% αδυναμία εξόφλησης και πληρωμής επιταγών, 29% άρνηση και αδυναμία πελατών να πληρώσουν με μετρητά, 8% αδυναμία καταβολής φόρων και μισθών.
Το 78% των επιχειρήσεων έχει αντιμετωπίσει ακυρώσεις παραγγελιών πελατών, 31% έχει αδυναμία εισαγωγής πρώτων υλών, 22% έχει δυσκολίες στη συνεργασία με τις μεταφορικές εταιρείες, 17% έχει πρόβλημα με την επιτροπή του Γενικού Λογιστηρίου έγκρισης εισαγωγών, 14% των επιχειρήσεων δυσκολεύεται να διακινήσει τα προϊόντα στο εσωτερικό, 14% έχει πρώτες ύλες και έτοιμα προϊόντα σε αναμονή στο τελωνείο.
Προς αντιμετώπιση της δύσκολης κατάστασης, το 60% των επιχειρήσεων
στράφηκαν σε εναλλακτικές μορφές πληρωμών προς ξένους, με τη χρήση τραπεζικού
λογαριασμού στο εξωτερικό. Παράλληλα, όμως, ένα υψηλό ποσοστό, 44%, βρέθηκε σε
πλήρες αδιέξοδο, μην μπορώντας να κάνει τίποτα απολύτως.
Από την πλευρά των εξαγωγικών επιχειρήσεων, τα προβλήματα είναι εξίσου μεγάλα, καθώς 69% των επιχειρήσεων έχει πληγεί. Αναλυτικά, 60% αντιμετωπίζει γραφειοκρατία και καθυστερήσεις στις εγκρίσεις πληρωμών προμηθευτών του εξωτερικού, 40% έχει ακυρώσεις πελατών, 20% έχει δυσκολίες στη συνεργασία με τις μεταφορικές εταιρείες, 20% πιέζεται από απαιτήσεις για επιπλέον εξασφαλίσεις και 13% πλήττεται από την απουσία ασφάλισης εξαγωγικών πιστώσεων.
Εννέα στις δέκα επιχειρήσεις έχουν προχωρήσει σε εξόφληση των υποχρεώσεών τους (πρόωρη καταβολή μισθοδοσίας, φόρων), 33% έχουν αναστείλει πληρωμές σε προμηθευτές, 29% τούς εξόφλησε, 22% έχει προχωρήσει σε υποχρεωτική άδεια προσωπικού ή και ακύρωση παραγγελιών και ένα ποσοστό 15% δεν κάνει τίποτα και περιμένει να δει πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση.
Από την πλευρά των εξαγωγικών επιχειρήσεων, τα προβλήματα είναι εξίσου μεγάλα, καθώς 69% των επιχειρήσεων έχει πληγεί. Αναλυτικά, 60% αντιμετωπίζει γραφειοκρατία και καθυστερήσεις στις εγκρίσεις πληρωμών προμηθευτών του εξωτερικού, 40% έχει ακυρώσεις πελατών, 20% έχει δυσκολίες στη συνεργασία με τις μεταφορικές εταιρείες, 20% πιέζεται από απαιτήσεις για επιπλέον εξασφαλίσεις και 13% πλήττεται από την απουσία ασφάλισης εξαγωγικών πιστώσεων.
Εννέα στις δέκα επιχειρήσεις έχουν προχωρήσει σε εξόφληση των υποχρεώσεών τους (πρόωρη καταβολή μισθοδοσίας, φόρων), 33% έχουν αναστείλει πληρωμές σε προμηθευτές, 29% τούς εξόφλησε, 22% έχει προχωρήσει σε υποχρεωτική άδεια προσωπικού ή και ακύρωση παραγγελιών και ένα ποσοστό 15% δεν κάνει τίποτα και περιμένει να δει πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου