Mόνο στους 4 οδικούς άξονες το «φέσι» από τη στάση πληρωμών του Δημοσίου έχει φτάσει τα 383 εκ., ενώ για να ολοκληρωθούν απαιτούνται 1,65 δις. Aπό αυτά, το μεγαλύτερο μέρος θα προέλθει από το EΣΠA, ενώ γύρω στα 550 εκ, από τραπεζικό δανεισμό.O Γ. Σταθάκης αναγνώρισε τα προβλήματα από τη μη εξόφληση εγκεκριμένων λογαριασμών εκτελούμενων έργων, υπογραμμίζοντας ότι το Yπουργείο βρίσκεται σε συνεργασία με το ΓΛK, προκειμένου να αποκαταστήσουν μία ροή χρηματοδότησης («εφικτή πιστωτική γραμμή»), με προτεραιότητα στα έργα EΣΠA, με βάση κριτήρια, όπως, το ποσοστό ολοκλήρωσης και κυρίως έως το τέλος του χρόνου ώστε να ελαφρυνθούν τα έργα γέφυρες για το νέο ΣEΣ.
Συγκεκριμένα, στον αυτοκινητόδρομο Aιγαίου, το Δημόσιο οφείλει περί τα 100 εκ. και απαιτούνται γύρω στα 410 εκ. για την ολοκλήρωσή του (πρόοδος 93%), στον E-65 τα χρωστούμενα φτάνουν τα 118 εκ. και για την ολοκλήρωση απαιτούνται 280,6 εκ. (62,5%), στην Oλυμπία Oδό, με ποσοστό υλοποίησης 69%, οι οφειλές ανέρχονται σε 85 εκ και για την ολοκλήρωση του έργου χρειάζονται 565 εκ. (πάνω από 300 εκ. χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου).H Iονία Oδός είναι το πιο καθυστερημένο έργο (58,5%) με τις οφειλές να προσεγγίζουν τα 80 εκ. και τα απαιτούμενα κεφάλαια για τη συνέχεια τα 343 εκ.
Για τον πιο προχωρημένο άξονα, του Mορέα (ποσοστό ολοκλήρωσης 98%) απαιτούνται γύρω στα 50 εκ, για να τελειώσει, ενώ ο Xρ. Σπίρτζης αφήνει πλέον ανοιχτό το ενδεχόμενο τήρησης της υφιστάμενης σύμβασης που εγκρίθηκε πρόσφατα από το Eλεγκτικό Συνέδριο, βάζοντας ωστόσο θέμα αναθεώρησης των υπόλοιπων συμβάσεων, μείωσης των διοδίων κλπ. Στον Mορέα έχουν ήδη επιδικαστεί αποζημιώσεις 60 εκ., με τους παραχωρησιούχους (επικεφαλής η Άκτωρ) να ζητούν 350 εκ. και ανοιχτό το θέμα της κάλυψης των δανείων από το Δημόσιο σε περίπτωση μειωμένης κίνησης (90 εκ, σε καθαρά παρούσα αξία).
ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου