Ο ΣΥΡΙΖΑ κατηγορούσε τη διαπλοκή, επειδή ο κατασκευαστής Μπόμπολας ήταν ταυτόχρονα εκδότης, καναλάρχης και ο μεγάλος μέτοχος της Αττικής Οδού. Σωστά. Και ποια είναι η αντιπρόταση; Ο κ. Καλογρίτσας είναι επίσης κατασκευαστής. Δεν έχει γίνει ακόμη Μπόμπολας! Αλλά όλοι από κάπου ξεκινούν. Οι μπουλντόζες, πάντως, έχουν μία μαγική, εσωτερική, σχέση με την πληροφόρηση. Πάνε χέρι – χέρι…
Δεν ξέρουμε αν ο κ. Καλογρίτσας θα πάρει άδεια ή αν θα βγάλει εφημερίδα ή και τα δύο. Αυτό που ξέρουμε είναι ότι ως κατασκευαστής κερδίζει συνεχώς έδαφος με την ανάληψη νέων έργων. Μαθαίνουμε ότι προσφέρει γενναίες εκπτώσεις, της τάξης του 50%, για να πάρει έργα στον δρόμο Πάτρας – Πύργου. Η αλήθεια είναι ότι όσοι στο παρελθόν είχαν προσφέρει παρόμοιες εκπτώσεις δεν κατάφεραν να είναι απολύτως συνεπείς με την προσφορά τους και κατέφυγαν σε άλλες λύσεις, όπως συμπληρωματικές συμβάσεις ή ακόμη και εγκατάλειψη των εργοταξίων, επειδή ακριβώς το έργο δεν έβγαινε με τόσο μεγάλες εκπτώσεις.
Και μιας και πιάσαμε τα εργολαβικά, να σημειώσουμε ότι ο κ. Σπίρτζης είναι αρμόδιος και για τα δημόσια έργα και εμπλέκεται και στις τηλεοπτικές άδειες! Ο κ. Σπίρτζης, επίσης, έχει κουμπαριά με την οικογένεια Καλογρίτσα, όπως και ο κ. Καμένος. Το έργο Πάτρα – Πύργος ήταν αρχικά ενιαίο. Ο κ. Σπίρτζης το χώρισε σε οκτώ εργολαβίες. Τις πρώτες τρεις εργολαβίες τις έχει πάρει ο κ. Καλογρίτσας με εκπτώσεις της τάξης του 50%!
Ο παλιός μέτοχος στην εφημερίδα Πρώτη (μαζί με άλλους επιχειρηματίες) έχει κάθε δικαίωμα να βγάλει εφημερίδα, να αποκτήσει κανάλι και να γίνει ο νέος Μπερλουσκόνι της Ελλάδας. Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί ο κ. Καλογρίτσας θα φέρει κάτι νέο στο τοπίο της ενημέρωσης σε σχέση με τον κ. Μπόμπολα. Και δεν καταλαβαίνω γιατί ο κ. Μπόμπολας ήταν διαπλεκόμενος και ο κ. Καλογρίτσας θα είναι ο εκπρόσωπος του στρατού της σωτηρίας. Εργολάβος ο ένας, εργολάβος και ο άλλος.
Δεν δίνω δεκάρα τσακιστή αν θα πάρει άδεια ο κ. Καλογρίτσας και δεν θα πάρει ο κ. Μπόμπολας ή το αντίστροφο. Θα έλεγα δε ότι μια σοφή λύση θα ήταν οι δύο άνδρες να κατέβουν μαζί για να γλιτώσουν και τα ξεχωριστά έξοδα. Τι έχουν να χωρίσουν μεταξύ τους δύο εργολάβοι; Είμαστε απόλυτα σίγουροι ότι αν καθίσουν μαζί σε ένα τραπέζι, θα βρουν περισσότερα να τους ενώνουν από όσα θα μπορούσαν να τους χωρίζουν.
Εκείνο που θα έπρεπε να μας ενδιαφέρει είναι η προσπάθεια της δημιουργίας ενός ολιγοπωλίου στην τηλεοπτική αγορά. Αν θέλει να πάρει άδεια ο κ. Καλογρίτσας και άλλοι δέκα εργολάβοι, ας την πάρουν. Το ίδιο ισχύει για τους παλαιούς, αλλά και τους νέους κ.κ. Μαρινάκη και Σαββίδη. Συνεπείς στις υποχρεώσεις τους να είναι με το Δημόσιο και τους εργαζόμενους και ας δοκιμάσουν την τύχη τους στην αρένα. Η αγορά και το Δημόσιο έχουν μόνο να κερδίσουν από τον ελεύθερο ανταγωνισμό. Αλλά να λέμε τώρα ότι ο κ. Καλογρίτσας είναι απλά επιχειρηματίας και όλοι οι άλλοι ήσαν οι αρχάγγελοι της διαπλοκής είναι τουλάχιστον υποκριτικό.
Ασκήσαμε κριτική στην κυβέρνηση για το γεγονός ότι περιόρισε τις άδειες σε 4, όταν σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο η τάση είναι η εντελώς αντίθετη. Μας είπαν ψέματα, ότι μόνο τόσα κανάλια χωράνε στην μπάντα. Κι όταν το ψέμα τους αποκαλύφθηκε, μας είπαν ότι μόνο 4 σταθμοί μπορούν να είναι βιώσιμοι. Μιλάνε, δηλαδή, ανοικτά για τη δημιουργία ολιγοπωλίου. Οι τέσσερις θα έχουν εξασφαλισμένα έσοδα, ανεξάρτητα από το προϊόν που θα σερβίρουν. Κι αυτό το ολιγοπώλιο είναι τελικά που υπερασπίζονται. Όλα τα άλλα περί διαπλοκής είναι φούμαρα. Διαφορετικά θα έβρισκαν να πούνε και μία λέξη για τον κ. Καλογρίτσα. Εργολάβος είναι κι αυτός και μάλιστα ενεργός. Διεκδικεί και παίρνει έργα του ελληνικού δημοσίου. Ή κάνουμε λάθος;
Θανάσης Μαυρίδης
thanasis.mavridis@liberal.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου