Άλυτο παραμένει το πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών στην Αιτωλοακαρνανία, με λιγότερες από δύο εβδομάδες να απομένουν για την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Ο σχετικός διαγωνισμός, ο οποίος αφορά σε αστικά λεωφορεία και ταξί, έχει ανακοινωθεί για τις 25 Σεπτεμβρίου, δηλαδή δύο ολόκληρες εβδομάδες αφότου θα έχουν αρχίσει τα μαθήματα. Γνωρίζοντας όμως τον τρόπο με τον οποίο εξελίσσονται αυτοί οι διαγωνισμοί, εκτιμάται ότι θα περάσουν αρκετοί μήνες ακόμα έως ότου ολοκληρωθεί. Επομένως η μεταφορά των μαθητών παραμένει στον αέρα και θα πρέπει η περιφέρεια να λάβει σύντομα κάποιες αποφάσεις ώστε να αποφευχθούν τα χειρότερα.
Σύμφωνα με τον Γιώργο Καψιαμπέτη, πρόεδρο των αστικών ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας, το πρόβλημα είναι πανελλαδικό, καθώς σε αντίθεση με το νομό μας, υπάρχουν νομοί οι οποίοι δεν έχουν καν προχωρήσει ακόμα σε διακήρυξη του διαγωνισμού. Χαρακτηριστικά, ο κ. Καψιαμπέτης αναφέρει: «Δεν ξέρουμε τι θα γίνει μετά τις 10 Σεπτεμβρίου οπότε και θα ξεκινήσουν τα σχολεία. Το πρόβλημα μπορεί να λυθεί με προσωρινή παράταση των συμβολαίων τα οποία ίσχυαν για τη σχολική χρονιά 2012-2013. Για να γίνει αυτό όμως, απαιτείται πράξη νομοθετικού περιεχομένου».
Πέρα από λεωφορεία των αστικών ΚΤΕΛ όμως, στο διαγωνισμό συμμετέχουν και ταξί. Παλιότερα, υπήρχε μεγάλο ενδιαφέρον από τους αυτοκινητιστές. Φέτος όμως δεν αναμένεται να υπάρξει το ίδιο ενδιαφέρον, καθώς μια σειρά από παράγοντες έχουν καταστήσει οικονομικά ασύμφορη τη συμμετοχή στο διαγωνισμό. Κατ’ αρχήν, εκκρεμούν οι αποζημιώσεις για ένα μεγάλο αριθμό οδηγών ταξί οι οποίοι, σύμφωνα με τον πρόεδρο του σωματείου ταξί Αγρινίου, Χρήστο Παπούλια, παραμένουν απλήρωτοι εδώ και τρία χρόνια, το 2011, το 2012 και το 2013! Όταν μάλιστα γίνεται λόγος για περεταίρω μείωση των αμοιβών τους, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι εξανεμίζεται κάθε κίνητρο για συμμετοχή, καθώς μόνο και μόνο για να κινήσουν τα οχήματά τους επιμερίζονται όλα τα σχετικά κόστη, όπως καύσιμα, λάστιχα και άλλες φθορές.
Επιπλέον, για τη συμμετοχή στη διακήρυξη, απαιτείται ένας μεγάλος αριθμός δικαιολογητικών, όπως φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα και κατάθεση εγγυητικής επιστολής 10%. Τη στιγμή κατά την οποία η πολιτεία οφείλει αμοιβές μιας τριετίας στους οδηγούς ταξί, πολλοί από αυτούς δεν πληρούν αυτά τα αυστηρά κριτήρια τα οποία έχουν τεθεί, με αποτέλεσμα όχι μόνο να μην μπορούν να πάρουν μέρος, αλλά να μην ενδιαφέρονται πλέον να συμμετέχουν σε μια τόσο ασύμφορη διαδικασία! Άγνωστο παραμένει αν θα δοθεί τελικά παράταση της περσινής ανάθεσης αλλά και αν θα ενδιαφερθούν να συνεχίσουν να εργάζονται υπό αυτές τις προϋποθέσεις, καθώς κάποια κάνουν λόγο ότι είναι καλύτερα να τα παρατήσουν.
Καθώς, δικαίως κατά τη γνώμη μας, έχει κριθεί ασύμφορη η διατήρηση σχολικών μονάδων σε χωριά τα οποία όλο και συρρικνώνονται πληθυσμιακά, επιλέχθηκε ως οικονομικά πιο συμφέρον η μεταφορά των μαθητών με λεωφορεία και ταξί σε άλλες, μεγαλύτερες σχολικές μονάδες. Για να λειτουργήσει όμως το πρόγραμμα αυτό, πρέπει να υπάρχει συνέπεια και από τις δύο πλευρές: οι αυτοκινητιστές αναλαμβάνουν να μεταφέρουν καθημερινά τους μαθητές από και προς τα σχολεία τους και η πολιτεία αναλαμβάνει την αμοιβή τους. Εδώ όμως βλέπουμε ότι όχι μόνο τηρείται μόνο η μια πλευρά της συμφωνίας, αλλά δεν γίνονται καν οι κατάλληλες ενέργειες ώστε να λάβει τέλος η αγωνία εκατοντάδων μαθητών και των οικογένειών τους για το πώς θα μπορέσουν να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους τη νέα σχολική χρονιά. Η κρίση δεν μπορεί να αποτελεί άλλοθι, ας είμαστε συνεπείς τουλάχιστον σε στοιχειώδη θέματα, όπως η παιδεία!
Κώστας Καρακώστας, από την εφημερίδα «Συνείδηση»
Σύμφωνα με τον Γιώργο Καψιαμπέτη, πρόεδρο των αστικών ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας, το πρόβλημα είναι πανελλαδικό, καθώς σε αντίθεση με το νομό μας, υπάρχουν νομοί οι οποίοι δεν έχουν καν προχωρήσει ακόμα σε διακήρυξη του διαγωνισμού. Χαρακτηριστικά, ο κ. Καψιαμπέτης αναφέρει: «Δεν ξέρουμε τι θα γίνει μετά τις 10 Σεπτεμβρίου οπότε και θα ξεκινήσουν τα σχολεία. Το πρόβλημα μπορεί να λυθεί με προσωρινή παράταση των συμβολαίων τα οποία ίσχυαν για τη σχολική χρονιά 2012-2013. Για να γίνει αυτό όμως, απαιτείται πράξη νομοθετικού περιεχομένου».
Πέρα από λεωφορεία των αστικών ΚΤΕΛ όμως, στο διαγωνισμό συμμετέχουν και ταξί. Παλιότερα, υπήρχε μεγάλο ενδιαφέρον από τους αυτοκινητιστές. Φέτος όμως δεν αναμένεται να υπάρξει το ίδιο ενδιαφέρον, καθώς μια σειρά από παράγοντες έχουν καταστήσει οικονομικά ασύμφορη τη συμμετοχή στο διαγωνισμό. Κατ’ αρχήν, εκκρεμούν οι αποζημιώσεις για ένα μεγάλο αριθμό οδηγών ταξί οι οποίοι, σύμφωνα με τον πρόεδρο του σωματείου ταξί Αγρινίου, Χρήστο Παπούλια, παραμένουν απλήρωτοι εδώ και τρία χρόνια, το 2011, το 2012 και το 2013! Όταν μάλιστα γίνεται λόγος για περεταίρω μείωση των αμοιβών τους, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι εξανεμίζεται κάθε κίνητρο για συμμετοχή, καθώς μόνο και μόνο για να κινήσουν τα οχήματά τους επιμερίζονται όλα τα σχετικά κόστη, όπως καύσιμα, λάστιχα και άλλες φθορές.
Επιπλέον, για τη συμμετοχή στη διακήρυξη, απαιτείται ένας μεγάλος αριθμός δικαιολογητικών, όπως φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα και κατάθεση εγγυητικής επιστολής 10%. Τη στιγμή κατά την οποία η πολιτεία οφείλει αμοιβές μιας τριετίας στους οδηγούς ταξί, πολλοί από αυτούς δεν πληρούν αυτά τα αυστηρά κριτήρια τα οποία έχουν τεθεί, με αποτέλεσμα όχι μόνο να μην μπορούν να πάρουν μέρος, αλλά να μην ενδιαφέρονται πλέον να συμμετέχουν σε μια τόσο ασύμφορη διαδικασία! Άγνωστο παραμένει αν θα δοθεί τελικά παράταση της περσινής ανάθεσης αλλά και αν θα ενδιαφερθούν να συνεχίσουν να εργάζονται υπό αυτές τις προϋποθέσεις, καθώς κάποια κάνουν λόγο ότι είναι καλύτερα να τα παρατήσουν.
Καθώς, δικαίως κατά τη γνώμη μας, έχει κριθεί ασύμφορη η διατήρηση σχολικών μονάδων σε χωριά τα οποία όλο και συρρικνώνονται πληθυσμιακά, επιλέχθηκε ως οικονομικά πιο συμφέρον η μεταφορά των μαθητών με λεωφορεία και ταξί σε άλλες, μεγαλύτερες σχολικές μονάδες. Για να λειτουργήσει όμως το πρόγραμμα αυτό, πρέπει να υπάρχει συνέπεια και από τις δύο πλευρές: οι αυτοκινητιστές αναλαμβάνουν να μεταφέρουν καθημερινά τους μαθητές από και προς τα σχολεία τους και η πολιτεία αναλαμβάνει την αμοιβή τους. Εδώ όμως βλέπουμε ότι όχι μόνο τηρείται μόνο η μια πλευρά της συμφωνίας, αλλά δεν γίνονται καν οι κατάλληλες ενέργειες ώστε να λάβει τέλος η αγωνία εκατοντάδων μαθητών και των οικογένειών τους για το πώς θα μπορέσουν να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους τη νέα σχολική χρονιά. Η κρίση δεν μπορεί να αποτελεί άλλοθι, ας είμαστε συνεπείς τουλάχιστον σε στοιχειώδη θέματα, όπως η παιδεία!
Κώστας Καρακώστας, από την εφημερίδα «Συνείδηση»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου